Translate

söndag 18 september 2016

Bekräftelsefnask och långa skägg

Har inte riktigt haft tid eller den rätta inspirationen för att skriva, så det har fått ligga i dvala ett tag. Fördelen med att huvudsakligen endast tystlåtna läsare finns på denna blogg är att dessa inte ger en känsla av att jag lojalt måste prestera något för att de generöst kommenterar vilket tyngs upp, dels av att de inte är synliga, dels för att de är synnerligen passiva. Jag kan knappast säga att jag ligger i skuld till någon av den anledningen.

Det har ju spridits runt en del sagolikt fantasifullt förtal om mig skapat av Jämställdister, via länkar bloggar och e-post, vilka jag aldrig kommer glömma, så trots att jag är en etablerad företagare där kunderna inte dras sig för att betala för mina tjänster, så finns det samtidigt de facto många naiva och lättlurade stackare, som endast behöver lyssna på några anonyma troll på nätet och sedan ta deras utsagor i nivå med någon vetenskaplig sanning förankrad med bevis, trots att sådana inte finns kring förtalet.

Jag äter i varje fall inga barn, slår inga människor, betalar skatt, ler till grannarna och är fullständigt vid mina sinnes fulla bruk.

Inte heller tillhör jag dem som i likhet med vissa kommunalpolitiker och jämställdistlobbyister sjunker så lågt, att de skapar och/eller deltar i förtalsfulla drev och falskt smörar in sig för vissa politiska grupper, eller politiska individer för att själva bli upplyfta. Inte heller drar sig jämställdist kvinnorna för att brottsligt lögnaktigt smutskasta någon av deras opponenter för att själva få några falska smöriga komplimanger.

Jag skulle vilja ge den låga handlingen ett nytt uttryck, nämligen att bekräftelse-fnaska. Bekräftelse fnask är de som bekräftelse-fnaskar och de kan synas lite varstans på nätet, på olika sociala forum såsom Twitter och bloggar. Ofta är de politiskt engagerade, eller rättare sagt läser manus från etablerade partier eller från extremistiska gruppers sanningar. De går ofta att finna en röd tråd av samma ämne hos dessa bekräftelse-fnask, nämligen komprimerat att invandringen är orsak till allt ont, eller att alla vita män är så otroligt goda och varit så hjälpsamma mot just det aktuella bekräftelse-fnasket som har ordet på t ex Twitter.

Bekräftelse-fnask- Säljer ut både sig själv och andra för att få egna poäng.

När bekräftelse-fnasket ofta, någon manlig eller kvinnlig författare, eller yngre ofta kvinnlig politiker eller arbetslös manlig eller kvinnlig journalist behöver en skjuts uppåt i synligheten och ett extra knäck på nätet, tar de till det, som de vet bäst ger en massa uppåt-tummar, eller länkningar vidare. De kläcker ofta ur sig samma harang som många andra har sagt, som varit populärt bland den politiska grupp som tagit över alla kommentarfält hos etablerade medier och andra forum på Internet idag - nämligen sverigedemokraterna. Hon, för det är ofta en hon, när det kommer till nedan uttryckta överdrift kan slänga ur sig uttryck i likhet med:

- Åh, jag älskar alla vita män som jag har hjälpt mig så mycket i livet!

Den typen av överdrifter älskar Jämställdister, en mansgrupp som är svårt att ta på allvar med sin propaganda kring att det är så synd om män och att de är så nedtryckta i jämförelse med kvinnor, samtidigt som deras arbetsmetoder på nätet är rent brottsliga, som att smutskasta hederliga företagare via olika avancerade och ibland subtila metoder i kommentarfält och på forum.

Igår spelade jag badminton med en manlig vän i över en timma och fick reda på först vid start, att han tävlat i badminton, vilket jag missat. Nära anhöriga till mig har menat att jag är lite av en tävlingsmänniska och det är även något, som ovan jämställdistgrupp menar inte är något, som kvinnor kan vara eller har i sig för vi har inget testosteron. Ja, det är lite sorgligt att det finns så mycket bristande kunskap och fördomar i samhället, vilket sedan sprids vidare av vilka knäppgökar som helst på nätet.

Nätet har blivit det nya Ingemanslandet för alla nobodies som en Jämsställdist faktiskt uttryckte att jag var, eftersom jag inte synts i TV. Jämställdister är alltså en grupp ytliga män med några värvade uttråkade hemmafruar eller hemmasambos som bittert vill förstöra för andra kvinnor på nätet så de får spänning i sin egen tillvaro och bekräftelse av extremistiska mansgrupper.

Om de inte tvärtom fått order om att smickra och ställa in sig hos någon kvinnlig kommunalpolitiker som nu senast Josefin Utas, föredetta miljöpartist, då kan de tvärtom måla av henne i ett porträtt, som om hon vore en drottning och inte en upplyft bekräftelsesökare som låtit sig intervjuas och varit insmickrande mot högerextrema grupper samt respektlös mot kvinnliga företagare och samarbetar med jämställdisterna. Josefin Utas från Sollentuna har levt största delen av sitt liv i skolan och är numera aktiv i det nya partiet, Borgerlig Framtid och anser att hon är förmer än andra och kan staka ut livet för övriga medborgare i samhället. Ett parti där även Jämställdisten Dolf och fler andra jämställdister finns aktiva - sålunda är det ett parti jag kommer ha väldigt svårt att ta på allvar.

Matchen igår spelades annars för tävlings-fridens skull utan poängmätning även om jag skämtsamt föreslog att förlorar jag är det på lek och vinner jag är det givetvis på allvar. Måste dock erkänna att jag njöt lite när jag slog ner fjäderbollen snabbt och snett på sidan så han missade. Även om det i sanningens namn var många fler bollar som jag missade. Kanske. Möjligen.


Hade annars en tanke på att jag skulle räkna upp allt som jag retar mig på därute på det rent fysiska och ytliga planet, men fann att det var lite väl negativt och idag sken faktiskt solen och jag satt och dinglade med benen mot vågskvalpet på Långholmen och andades in harmonisk energi. Bara en liten detalj skulle kunna vädras.

Varför måste så många vita män,

  • Ha en knut på huvudet (troligen influerat av några indiska gurus)
  • Gå omkring med hejdlöst oklädsamma långa skägg (tyckte annars välansat jämt fördelat skägg var manligt tidigare)
  • Alla tjatar även irriterat på kvinnor som bär Hijab, dock nämner ingen vita män, som går omkring med långa muslimska skägg, vilket antagligen bärs av samma religiösa övertygelse.
Det sägs av vissa muslimska kvinnor själva, att Hijab bärs för att inte män ska bli för upphetsade av kvinnorna, så möjligen kanske dessa långa muslimska skägg har samma syfte, att inte vi kvinnor ska tappa sans och vett och överrumpla männen genom åsynen av deras nakna hakor. Åtminstone skulle det vara samma jämbördiga förklaring. När jämställdisten Bashflak hängde ut mig med en papperspåse över huvudet på nätet var det kanske för att annars skulle männen bli allt för upphetsade av mitt anlete och när Josefin Utas av samma gäng lite smålarvigt blir avporträtterad som om hon vore en gammal kung är det kanske för att försköna henne lite mot verkligheten. 

Några som anser att de är skarpt klädda och att kvinnorna blir galna i dem, trots att deras musik är bättre än de tycks kunna raka sig klädsamt är ZZ Top med låten Sharp dressed man, som kanske får några att vakna till denna septembersöndag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar