Translate

torsdag 29 september 2016

Snart blir det soligare

Sunprime Waterfront - Mallorca
Det händer att jag gett mig små morötter för att sporra mig själv att nå små mål från att se en bra film till att som i våras boka mig en resa, som en morot för att ta mig igenom arbete och plugg samtidigt.

Och nu är jag snart där i form av värme på Mallorca, där jag ska yoga och meditera med Malin Berghagen, Surf paddla och rida i bergen, äta goda middagar och träffa fler varma, snälla och trevliga människor, fulla av kärlek, empati, humor, glädje och harmoni.

Sorglösa ska vi doppa oss i havet och kasta håret bakåt så vattnet stänker omkring oss för att sedan falla ut i stora skratt med bakåtböjda nackar som i vilken Pripps blå reklamfilm som helst.




7 kommentarer:

  1. Men hälsa Malin så gott!
    Jag har gjort många intervjuer med henne genom åren. Första gången i en liten lya utåt Drottningholm sedan hon separerat från Dag Taylor, flera gånger på olika fik och restauranger i Stockholm och ännu flera gånger uppe i Järvsö. Men det är några år sedan nu. Hon är väldigt mycket för örter och sånt. Kanske plockar ni dem i naturen på Mallis. De växer ju vilt där nere. Åh så skönt. Hälsa Palma också så gott och ha det bara bäst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du, det ska ja göra. Intressant! Tycker hon verkar vara ganska jordnära och trevlig. Kan nog själv tycka att viss hälsokost och örter kan ha sin verkan, ska kolla om hon har några örttips.
      Förhoppningsvis skenar inte hästen, så jag får bägge ben intakta på hemresan och snart kan skriva ett och annat inlägg igen. Var nog på Palma senast som barn vid något tillfälle när vi var ute och for. Ha det bäst!

      Radera
  2. Jag var där en gång och intervjuade prinsessan Birgitta och andra svenska celebriteter. Hon spelade golf på Santa Ponsa vars PR sköttes av hennes kompis Olga Lallerstedt. Prinsessan Birgitta hade åtminstone då en egen golftävling och inför den var det stor baluns på den stora fästningen högt uppe mitt i Palma. Vi blev inbjudna och fick stå i rad för att hälsa på borgmästaren och andra potentater. På samma resa intervjuade vi Annika ur Pippi Långstrump. Hon bodde där då och bor förmodligen kvar. Då jobbade hon på en bar med stampat jordgolv i stans värsta kvarter. Det var verkligen kontraster.



    SvaraRadera
    Svar
    1. Det måste varit speciellt!
      Ja vilken kontrast, frågan är vem som var lyckligast. Kanske var det Annika med sin frihet. Jag kanske skulle stanna på Palma och själv trampa jordgolv någonstans? ;)

      Radera
  3. Svar
    1. Imorgon bitti, så några vänner ska bo hemma mig under tiden.

      Radera