Translate

lördag 14 januari 2017

Varför syns inte Mona Walter i Svensk television?

En intelligent kvinna med en stor erfarenhet av religionen Islam som Mona Walter har som före detta islamist bör svensk television använda mer av för allmän upplysning till allmänheten.

Religion som påverkar andra människor och samhället samt Sverige till det sämre har inget med rasism att göra, vilket jag håller med Mona Walter om.

I Sverige har vi sedan länge haft ett jämställt samhälle med lika möjligheter, rättigheter och likabehandling för män och kvinnor, varför jag har svårt att se hur Islam passar in i den mallen.

Kanske kan någon förklara det för mig, för just nu har jag inte den bilden riktigt klar för mig.

Tillägg: Muslimer inte är detsamma som Islamister även om ofta muslimer har en tro på Islam.

3 kommentarer:

  1. http://sverigesradio.se/sida/avsnitt?programid=416

    "Människor och tro" i P1 är oftast väldigt intressant, även om man har en smula
    svårt för det här med religion. Lyssnar nästan bara på P1 numera. Men man kanske
    kan lära sig zappa med fjärrkontrollen till radion och inte bara till TVn ...

    SvaraRadera
  2. http://www.expressen.se/ledare/podcast/politiknorden/varfor-blundar-vi-for-barnbrudarna/

    SvaraRadera
  3. Hejsan, kan man undra, varför syns inte Mona Walter i svt, jo, vi svenskar säger hela tiden, vi lever i världens bästa land, yttrandefrihet, demokrati, så fan heller, Reinfeldt öppnade dörren och släppte in nåt vi bittert kommer och ångra, herr löfven tog över och trampade stolt i samma fotspår, det skulle vara arbetskraft, hur många procent har blivit arbetskraft, Mellanösterns kultur är så långt ifrån vår, heder och respekt är nåt helt annat, sen att tänka på är deras synsätt på oss, dhemis kallas vi, det betyder andra klassens människor, att våldta en svensk kvinna är inget hemskt alls i deras värld, våld, sprängningar, person rån mitt på dagen, narkotika, ser du på nyheterna så väljer de att inte ta upp mer än en bråkdel av allt jävelskap denna öppna famn har burit med sig, nyheterna är styrda, numera får man inte säga eller skriva "svensk medborgare med invandrar bakgrund" titta i våra förorter, titta i våra fängelse, titta på domar ang våldtäkter narkotika person rån, tro fan att de inte vill nån ska dra upp detta i svensk media, det påverkar ju folk och debatten hade ökat, en sista sak, svenska män är i överlag fega och svaga, hur många av våra kvinnor och flickors liv har inte förstörts? Detta vet ni om, vi män ska försvara våra kvinnor, vi måste gå ihop och göra nåt, nu är det nog, jag har en hustru som jobbar som yrkesvägsledare på sfi, hon vet vad vi fått hit, jag har beväpnat henne, hon har ingen frihet kvar, måste tänka på hur hon klär sig, på kontoret sitter hon närmast dörren osv, Kristianstad där jag bor förfaller, vi som vet blir tystade, det farligaste man kan vara är att just vara tyst, sverige lekte helgon och det mina vänner kommer vi och betala för, bara vänta, tack för ordet Mvh Peter

    SvaraRadera