Translate

måndag 6 mars 2017

När stress och dåliga energier kommer fram

Det är lustigt hur vissa människor kan provocera fram någons sämsta sidor. När något går sönder hos en småföretagare har vi inte alla gånger en IT-support eller tekniker vi kan ringa på avdelningen bredvid, som hastigt kommer och byter ut något, vilket ofta leder till stopp eller en fördröjning i produktionen av det som vi erbjuder. Om det inte är så att vi försöker fixa själva, som kan gå ibland när vi verkligen tvingas försöka.

I annat fall när det händer tvingas vi förlita oss på andra som kanske inte alltid håller det mest effektiva måttet tidsmässigt. I större organisationer kan man även mötas av taskigt samarbete och dålig kommunikation samt dålig organisation, så slutkonsumenten blir onödigt lidande.

Detta hände mig i dagarna som gav mycket frustrerande känslor och oändligt slöseri på energi där någon kanske inte satt där hon borde sitta och jobba, utan hade troligen passat bättre i en korvkiosk eller kanske som spärrvakt i tunnelbanan. Inget fel alls med dessa poster däremot kräver det kanske inte ett så stort engagemang för kunderna.

När man kommunicerar med kunder bör man inte ha en nedlåtande ton eller undvika bästa möjliga service, gå i försvarsposition, eller skälla ut kunderna när de själva gjort fel, något som en del faktiskt missat trots att vissa inte ens får arbete idag så sitter några på fel plats.

Men som sagt så fångar det upp ens egna svaga sidor, som tolerans av fördröjningar, tolerans av respektlösa och nonchalanta individer. Det går att fundera över om processen hade blivit längre om jag inte slösat all energi, eller bara låtit allt bli levererat till fel adresser med ännu fler dagars fördröjning.

Vad hade hänt om jag istället satt mig i lotusställning och mediterat. En sak är klar att dit har jag ännu en lång väg att gå och utan fötterna på jorden hade nog inte mycket blivit gjort eller hänt.

Annars är det så praktiskt nu, att du kan träna och yoga hemifrån från olika filmklipp. Själv har jag fastnat för en rar och gullig yoga-intruktör Adriene, som har lite olika pass utifrån vad du söker. Ikväll körde jag ett av hennes kortare pass för att byta bort den dåliga energin och få lite positivt tillbaka. Synd bara att jag inte själv satt på stranden.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar